• ورود
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بهینه سازی مولفه های غیر متنی در محتوا

بهینه سازی مولفه های غیر متنی سایت  

معمولا موتورهای جستجو برای تحلیل و درک محتوای متنی صفحه عملکرد خوبی دارند . ولی تحلیل محتواهای دیگری مانند عکس ، ویدئو و کلیپ های صوتی برای موتورهای جستجو سخت است و اما  چگونه  مولفه های غیر متنی را برای محتوای خود بهینه کنیم ؟

قصد دارم به چند راه متفاوت برای بهینه سازی مولفه های غیرمتنی برای کلمات کلیدی هدف بپردازم .

یکی از بهترین اقدامات و راه حل ها ،  استفاده از متن احاطه کننده مولفه های غیر متنی  برای این دسته از مولفه ها است .

اگر خوب فکر می کنید متوجه می شوید که منطقی به نظر می رسد که در کنار ویدئو از یک پاراگراف متنی استفاده شود و توضیحاتی در مورد ویدئو داده شود و از یک عنوان مناسب برای آن استفاده شود .

بهینه سازی مولفه های غیر متنی

بهینه سازی مولفه های غیر متنی

تصاویر :

تصاویری که در داخل  متن هستند غالبا  عنوان های متنی در کنار خود دارند و ارتباط بسیار زیادی با تصاویر دارند .

اسلایدر های تصاویر معمولا حاوی توضیح و متن هر تصویر می باشند.

ممکن است که کلیپ های صوتی را در سایت گوش کرده باشید و ممکن است یک زیر نویس کامل نیز داشته باشند

موتورهای جستجو متن نزدیک به مولفه های غیر متنی را تحلیل می کنند و فرض می کنند که ارتباط و همبستگی بین مولفه ها وجود دارد (متن و عکس )

لوگو :

لوگو یک تصویر است و با وجود ان که به صورتی می باشد که با دیدن آن کاربران سریع متن لوگو را می خوانند و سریع متوجه می شوند که این یک لوگو ونشانه است که حاوی پیام و متن مهمی است ولی موتورهای جستجو نمی توانند آن را درک کنند .

پس هنگامی که موتورهای جستجو نام فایل تصویر و متن جایگزین alt را بررسی می کنند متن نزدیک به آن را نیز تحلیل می کنند و با وجود اطلاعات تصویر،موتورهای جستجو درک بهتری از آن را خواهند داشت .

کد :

به جز متن که در نزدیکی مولفه های غیر متنی قرار دارد کدی نیز وجود دارد

      کد :کد می تواند به موتورهای جستجو کمک کننده باشد . بررسی کردیم که می توان نام فایل تصویر و متن جایگزین را برای یک تگ بهینهکنیم(بهینه سازی مولفه های متنی سایت ).

      استفاده از ساختار بندی میکرو در سایت schema.org می تواند بسیار کمک کننده باشد  شما می توانیدکد خود را به این صورت با متادیتاهای بسیار دقیق و مربوط  که نوع خاصی فرمت است نشانه گذاری کنید .

چند ویژگی وجود دارد که شما می توانید برای آبجکت تصویر تعیین کنید و میکروفرمت هایی برای کلیپ های صوتی و تصویری نیز وجود دارد .

معرفی و کاربرد میکروفرمت ها در سئو مولفه های غیر متنی

اکثر وب مسترها با تگ های HTML در صفحات وب  آشنا هستند. معمولا برچسب های HTML به مرورگر نحوه نمایش اطلاعات موجود در تگ را نشان میدهند. به عنوان مثال،</h1>   < h1> Avatar به مرورگر می گوید که متن “Avatar” را در فرمت  عنوان نمایش می دهد. با این حال، تگ HTML هیچ اطلاعاتی در مورد معنا و مفهوم  «آواتار» نمی دهد .

 می تواند به فیلم یا به یک نوع تصویر نمایه اشاره کند و درک محتواهای این موارد برای موتورهای جستجو می تواند مشگل باشد .
 Schema.org
مجموعه ای ازعبارات مشترک را فراهم می کند که وبسایت ها می توانند از این عبارات در صفحات  خود به گونه ای استفاده کنند که می توانند توسط موتورهای جستجوی اصلی قابل درک باشند: گوگل، مایکروسافت، یانداکس و یاهو

شما با استفاده از فرمت های  Microdata، RDFa یا JSON-LD از عبارات schema.org برای اضافه کردن اطلاعات به محتوای وب خود استفاده می کنید. این راهنما کمک خواهد کرد که شما تا به سرعت  Microdata و schema.org را یاد بگیرید تا بتوانید شروع به اضافه کردن نشانه گذاری به صفحات وب خود کنید.
گرچه این راهنما بر روی Microdata
تمرکز می کند، بیشتر فرمت ها در سایت schema.org نمونه هایی از RDFa و JSON-LD را نیز نشان می دهند. ایده های اساسی (نوع، ویژگی و غیره) که در اینجا معرفی می شوند، فراتر از Microdata هستند

 به میکرو فرمت زیر توجه کنید .

<div itemid=”http://videolectures.net/iswc2013_guha_tunnel/” itemscope itemtype=”http://schema.org/VideoObject”>

  <h1 itemprop=”name”>Light at the End of the Tunnel</h1>

  Author:

    <div itemprop=”author” itemscope itemtype=”http://schema.org/Person”>

      <span itemprop=”name”>Ramanathan V. Guha</span>

    </div>

  <video controls>

    <source src=”http://videolectures.net/iswc2013_guha_tunnel/” />

  </video>

  Youtube Like Count:

    <div itemprop=”interactionStatistic” itemscope itemtype=”http://schema.org/InteractionCounter”>

      <div itemprop=”interactionService” itemscope itemid=”https://www.youtube.com” itemtype=”http://schema.org/WebSite”>

        <meta itemprop=”name” content=”YouTube” />

      </div>

      <link itemprop=”interactionType” href=”http://schema.org/LikeAction”/>

      <span itemprop=”userInteractionCount”>512</span>

    </div>

  Twitter Favorite Count:

    <div itemprop=”interactionStatistic” itemscope itemtype=”http://schema.org/InteractionCounter”>

      <div itemprop=”interactionService” itemscope itemid=”https://www.twitter.com” itemtype=”http://schema.org/SoftwareApplication”>

        <meta itemprop=”name” content=”Twitter” />

      </div>

      <link itemprop=”interactionType” href=”https://schema.org/LikeAction”/>

      <span itemprop=”userInteractionCount” content=”1024″>1,024</span>

    </div>

  Twitter Tweet Count:

    <div itemprop=”interactionStatistic” itemscope itemtype=”http://schema.org/InteractionCounter”>

      <div itemprop=”interactionService” itemscope itemid=”https://twitter.com” itemtype=”http://schema.org/SoftwareApplication”>

        <meta itemprop=”name” content=”Twitter” />

      </div>

      <link itemprop=”interactionType” href=”http://schema.org/ShareAction”/>

      <span itemprop=”userInteractionCount” content=”2345″>2,345</span>

    </div>

  Facebook Like Count:

    <div itemprop=”interactionStatistic” itemscope itemtype=”http://schema.org/InteractionCounter”>

      <div itemprop=”interactionService” itemscope itemid=”https://www.facebook.com” itemtype=”http://schema.org/WebSite”>

        <meta itemprop=”name” content=”Facebook” />

      </div>

 

      <link itemprop=”interactionType” href=”http://schema.org/LikeAction”/>

      <span itemprop=”userInteractionCount” content=”1024″>1024</span>

    </div>

  View Count:

    <div itemprop=”interactionStatistic” itemscope itemtype=”http://schema.org/InteractionCounter”>

      <link itemprop=”interactionType” href=”http://schema.org/WatchAction”/>

      <span itemprop=”userInteractionCount” content=”4356″>4,356</span>

    </div>

</div>

 

نقشه های سایت

برای محتوای ویدئویی می توانید از فایل نقشه video sitemap file استفاده کنید .

نقشه های سایت یا سایت مپ ها به صورت فایل های xml هستند و فایل هایی هستند که دارای سینتکس خاصی برای موتورهای جستجو می باشند .

در این فایل لیستی از صفحات و محتوا و آدرس های سایت وجود دارد که ویژگی ها و مشخصه های محتوای موجود در سایت را معرفی می کند .

فرمت های مختلفی برای انواع سایت وجود دارد . نقشه های سایت راهی برای اطلاع رسانی به موتورهای جستجو برای یافتن مکان محتوای ویدئو است .

این فرمت مانند تگ های عنوان و توضیح برای متن است .

جمع بندی :

با استفاده از محتوای ترکیبی می توان بازدیدکنندگان بیشتری را به دست آورد و کاربران را در پیدا کردن محتوای مورد نظر کمک کرد .

ممکن است در سایت محتوا متنی وجود نداشته باشد و این به این معنا نیست که موتورهای جستجو نمی توانند آن را درک کنند ولی با بهینه سازی مولفه های غیر متنی سایت می توانند درک بهتری از محتواها داشته باشند .

موتورهای جستجو با کمک متن های احاطه کننده ، مولفه های کد ، نقشه های سایت و میکروفرمت ها می توانند محتوای بسیاری از سایت ها را دریافت و درک کنند و ترافیک خوبی را به صفحات هدایت کنند .

 

 

۰ پاسخ به "بهینه سازی مولفه های غیر متنی در محتوا"

    ارسال یک پیام

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    طراحی و بهینه شده توسط سئو خونه