• ورود
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تگ متا دیسکریپشن چیست ؟

متا دیسکریپشن (meta description) چه کاربرد هایی دارد ؟

تگ متا دیسکریپشن چیست ؟ متا دیسکریپشن چه ویژگی هایی دارد ؟ برای نوشتن یک متا دیسکریپشن خوب باید چه نکاتی را رعایت کنیم ؟ همه این پرسش ها را می توانید با خواندن دقیق این مقاله به دست بیاوردید و برای پست های خود بهترین دیسکریپشن را بنویسید و نرخ کلیک خود را بالا ببرید .

متادیسکریپشن یک تگ html  است که خلاصه ای از محتوا را نمایش می دهد . موتور های جستجو مانند گوگل معمولا تعداد خاص کارکتر حدود ۱۶۰ کاراکتر را فقط نشان می دهند و این تگ مستقیما بر روی سئو تاثیر گذار نیست و می تواند تاثیر بسیار زیادی را روی ctr  بگذارند .

نمونه کد متا دیسکریپشن را می توانید مشاهده کنید .

<head>

  <meta name="description" content="This is an example of a meta description. This will often show up in search results.">

</head>

تگ متا دیسکریپشن چیست ؟ متا دیسکریپشن چه ویژگی هایی دارد ؟

اندازه بهینه تگ متا

تگ متا دیسکریپشن می تواند تعداد دلخواه کاراکتر را داشته باشد ولی معمولا ۱۶۰ کاراکتر آن در گوگل نمایش داده می شود .

بهتر است که اندازه این تگ را طوری انتخاب کنیم تا تاثیر خوبی داشته باشد و به صورت بهینه باشد .

البته در نظر داشته باشید اندازه این تگ بستگی به شرایط خاصی دارد و هدف اصلی و مهم شما باید افزایش نرخ کلیک  ctr  و افزایش ارزش برای کلیک شدن باشد .

شکل بهینه تگ متا چگونه است ؟

این تگ تاثیری در رنک مطلب شما به صورت مستقیم ندارد ولی به شدت برای به دست آوردن نرخ کلیک بیشتر اهمیت دارد .

نوشتن صحیح و مناسب این تگ باعث افزایش انگیزه کاربرانی می شود که در موتور های جستجو به دنبال مطالب و سوالات خود هستند .

هر چه قدر این تگ دارای اطلاعات مرتبط تر و کلمات کلیدی باشد احتمال کلیک را افزایش می دهد و کلمات کلیدی در آن به صورت بولد شده نمایش داده می شوند .

این قسمت باید کل محتوا را به بهترین صورت شرح دهد و کلمات مرتبط با محتوا داخل آن باشد و برای هر پست یا صفخه به صورت منحصر به فرد نوشته شده باشد .

فاکتور های گوگل برای رتبه بندی چیست ؟

گوگل در سپتامبر ۲۰۰۹ اعلام کرد که متا دیسکریپشن و متا کیورد تاثیری در رتبه بندی در صفحات جستجو ندارند .

متا دیسکریپشن اگر به صورت جذاب و مناسب نوشته شده باشد می تواند با عث نرخ کلیک (click-through-rate) و در نتیجه ان باعث تاثیر مثبت در گرفتن رتبه شود و ظرفیت رتبه گرفتن را بالاترببرد .

به همین علت است که می گوییم سعی خودتان را در نوشتن متا دیسکریپشن جذاب بیشتر کنید .

 یک متن جذاب و تبلیغاتی بنویسید

تگ متا می تواند یک حالت تبلیغاتی خوبی داشته باشد .

وقتی که کاربران از طریق موتور های جستجو به نتایجی می رسند می تواندیک فرصت خوبی برای جذب کاربران به وب سایت باشد .

نوشتن یک متن که به صورت عالی توصیف شده و جذاب و شامل کلمات کلیدی محتوا  است می تواند نرخ کلیک را افزایش دهد .

موتور های جستجو هنگام پیدا کردن و تطابق عبارت جستجو شده توسط کاربران به دنبال کلمات کلیدی در تگ ها هستند پس باید متن خود را بهینه کنید تا موتور های جستجو درک بهتری از کلمات و توصیف شما داشته باشند .

هر صفحه  یک متا دیسکریپشن منحصر به فرد

با توجه به این که می توان برای هر صفحه یک متا نوشت باید دقت کنیم هر متا به صورت منحصر به فرد برای یک صفحه باشد .

از نشانه ” ” دابل کوتیشن استفاده نکنید

زمانی که نشانه ” ” در متادیسکریپشن استفاده شود در نتایج جستجو  گوگل نادیده گرفته می شوند برای جلوگیری از این اتفاق باید همه کاراکتر های  غیر معتبر را به کار نبرید و از کاراکتر های معتبر  استفاده نمایید .

اگر به کار گیری  ” ” در نوشته متا دیسکریپشن شما لازم است می توانید از موجودیت های html  استفاده کنید .

نوشتن متا دیسکریپشن همیشه لازم نیست .

اگرچه نوشتن یک متا خوب می تواند بسیار مفید باشد ولی گاهی اوقات لازم است که این متا نوشته نشود .

چه موقع از متا استفاده کنیم ؟

اکر محتوا کلی شما برای یک تا سه عبارت نوشته شده باشد و متا خود را به صورتی بنویسید که تمام پرسش های مربوط به این کلمات را پوشش قرار دهد پس از متا دیسکریپشن استفاده کنید .

چه موقع از متا استفاده نکنیم ؟

اگر محتوا شما برای کلمات کلیدی بلند یا long tail نوشته شده باشد و (سه یا چند کلمه کلیدی) را هدف قرار می دهد ، گاهی اوقات عاقلانه تر این است که موتور های جستجو خودشان محتوا مورد هدفشان را جمع آوری و نمایش دهند . دلیل آن ساده است ، وقتی موتورهای جستجو توضیحات متا را جمع می کنند ، همیشه کلمات کلیدی و عبارات اطراف و معنایی و هم خانواده را که کاربر جستجو کرده است نمایش می دهند.

حذف تگ های توضیحات متا:

به خاطر داشته باشید که سایت های مانند فیس بوک معمولاً از برچسب توضیحات متا صفحه به عنوان توضیح استفاده می کنند که هنگام به اشتراک گذاری صفحه در سایت های آنها ظاهر می شود. بدون برچسب توضیحات متا ، این سایت ها  فقط می توانند از اولین متنی که می توانند پیدا کنند استفاده کنند. بسته به متن اول در صفحه شما  دارد ، ممکن است یک تجربه و حس خوب برای کاربرانی که با چنین محتوایی روبه رو می شوند ایجاد نکند ..

نتیجه گیری :

موتورهای جستجو همیشه از توضیحات متا شما استفاده نمی کنند.ولی سعی کنید هنگامی که از متا دیسکریپشن استفاده می کنید عبارات و کلمات کلیدی خود را در نظر داشته باشید و بهترین توصیف را برای کل محتوا خود بنویسید .

ممکن است در بعضی موارد  ، موتورهای جستجو توضیحات متا را که در HTML یک صفحه مشخص کرده ا ید  ، نادیده بگیرند. دقیقاً چه زمانی این اتفاق رخ می دهد ؟ غیرقابل پیش بینی است ، اما غالباً ممکن است گاهی به وجود آید  که گوگل فکر نمی کند توضیحات متا موجود به اندازه کافی به سؤال کاربر پاسخ دهد و مرتبط با جستجوی کاربران باشد  و قسمتی  از صفحه هدف را شناسایی کند که با پرس و جو جستجوگر مطابقت داشته باشد.

آذر ۲۸, ۱۳۹۸

۰ پاسخ به "تگ متا دیسکریپشن چیست ؟"

    ارسال یک پیام

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    طراحی و بهینه شده توسط سئو خونه