• ورود
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

۷ مرحله کنسول جستجوی گوگل که باید بدانید

۷ مرحله برای استفاده بیشتر از کنسول جستجوی  گوگل

 معرفی چند ابزار مفید سئو

Ahrefs، Moz ، SEMrush … برخی از ابزارهای عالی و بسیار مفید در زمینه سئو هستند .  با استفاده از این ابزار ها  می توانید کارهای مختلفی را انجام دهید .دهید. در ابتدا می توانید به جستجو و بررسی  کلمه کلیدی بپردازید  .

می توانید کلمات کلیدی بسیار مهم و پر جستجو را مشاهده کنید  و فرصت های پست مهمان  را پیدا کنید و با توجه به کلمات مقالات خوبی را بنویسید . ممکن است که  شما دارای کسب و کار کوچکی  و یادر حال راه اندازی آن باشید و این ابزار ها به شما کمک نکنند ولی ابزار ابزار کنسول جستجو یک ابزار مفید خواهد بود .

کنسول جستجوی  گوگل

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجو یک ابزار جستجوگر بسیار  کار آمد و قدرتمند است و می تواند  به استراتژی جستجوگر شما کمک کند. اگر در کسب و کارخود به دنبال جستجوی  ارگانیک هستید،می توانید با بررسی  قسمت  های مختلف آن و کوئری های انجام شده و تعداد کلیک ها و نمایش ها ،اطلاعات بسیار مهمی را به دست بیاورید و در استراتژی تولید محتوا و کلمات کلیدی خود به کار ببرید  .

کار کردن باSearch Console شاید در نگاه اول سخت به نظر بیاید ولی  نگران نباشید. امروز، من قصد دارم به شما آموزش بدم  و شما را با قسمت های مهم اون و طریقه کار کردن با اون آشنا کنم .

هر سایتی لازم است که در Search Console ثبت بشه چون کمک بسیار زیادی در خزیدن و به تبع اون در ایندکس شدن می کنه و براحتی می تونید خطاهای سایت خودتون که از طریق Search Console اعلام می شه رو بررسی کنید و برای برطرف کردنش اقدام کنید و اگر این کار را بکنید به عنوان یک سایت فعال و پویا شناخته خواهید شد که در حال بروزرسانی و برطرف کردن ایرادات  آن است و هر چه قدر با گوگل دوست باشید و برای ارتقا کیفیت سایت خود تلاش کنید مطمئن باشید گوگل هم دوست شما خواهد بود و به شما اعتماد خواهد کرد پس پبش به سوی آموزش کنسول جستجوی گوگل .

 

مرحله ۱: سایت خود را اضافه کنید و تأیید کنید

قبل از اینکه به قابلیت های گوگل  دسترسی داشته باشید، باید  سایت خود را در کنسول اضافه کنید و آن را تأیید کنید. در سمت چپ بالای داشبورد خود به پایین صفحه بروید و روی « اضافه کردن مالکیت » (add property) کلیک کنید.

اطمینان حاصل کنید که آدرس سایت خود را دقیقا همانطور که در مرورگر شما ظاهر می شود وارد کنید. اگر از چندین پروتکل (http: // و https: //) یا چندین دامنه (example.com، m.example.com و www.example.com) پشتیبانی می کنید، هر یک را به عنوان یک مالکیت جداگانه اضافه کنید. هنگامی که سایت شما اضافه می شود، Search Console شروع به جمع آوری داده ها خواهد کرد.

فقط اضافه کردن یک مالکیت به شما دسترسی نمی دهد، بلکه  شما  باید تأیید کنید که شما مالک آن هستید. به برگه Property Manage برای  صفحه اصلی کنسول اضافه کرده اید بروید.

مدیریت کنسول جستجوی گوگل جدید

انتخاب “تأیید مالکیت” را در منوی کشویی انتخاب کنید و یکی از روشهای تأیید توصیه شده را انتخاب کنید. اینها بسته به آرایش سایت مورد بررسی شما متفاوت است.تلاش کنید تا یکی از روشهای تأیید را اجرا کنید.

۲: یک دامنه دلخواه را مشخص کنید

نشان دادن یک دامنه دلخواه به Google می گوید که آیا شما سایت خود را به عنوان https://www.example.com یا https://example.com ذکر کرده اید. انتخاب یکی بیش از دیگری نمی خواهد به شما نوعی از مزیت را در جستجوی است با این حال، می خواهید مطمئن شوید که یکی یا دیگری را انتخاب کنید.

مالکیت خود را از صفحه اصلی کنسول جستجو (توجه داشته باشید: ما این کار را در کنسول جستجوی قدیمی انجام می دهیم). هنگامی که در آن هستید، روی نماد چرخ دنده در بالا سمت راست داشبورد خود کلیک کنید و تنظیمات سایت را انتخاب کنید:

تنظیمات کنسول جستجوی گوگل جدید

در بخش Domain مورد نظر، گزینه ای را برای انتخاب بین نسخه های www.example.com و example.com سایت خود خواهید دید. شما همچنین گزینه “یک دامنه دلخواه را تنظیم نمی کنید” را انتخاب کنید. این گزینه را انتخاب کنید و شما را به امکان استفاده از آدرس های “www” و “non-www” به عنوان URL های مختلف باز می کند. انجام این کار واقعا می تواند صعود پیوندهای این صفحات را تضعیف کند و مانع جستجوی قابل مشاهده شود. به جای انتخاب یک نسخه از سایت خود به عنوان “ترجیح”، شما به گوگل می گویند برای هر دامنه های غیر ترجیح داده شده آن را به عنوان دامنه مورد نظر خود را در معرض است.

مرحله ۳: ادغام کنسول جستجو با Google Analytics

تجزیه و تحلیل داده ها را به شما می دهد. کنسول جستجو به شما می دهد که عوامل مرتبط با آن علت چیست؟ پیوند دو به شما یک گزارش بزرگ در مورد افزایش قدرت را میدهد.

برای پیوند Search Console و Analytics، به پنل مدیریت در پایین سمت چپ داشبورد Analytics خود بروید. از آنجا، شما می خواهید بر روی تنظیمات املاک در سطح املاک کلیک کنید.

سطح مالکیت کنسول جدید Google

توجه: اگر به تنظیمات مالکیت دسترسی ندارید، همانطور که در اینجا نیستم، به این معنی است که مجوز ویرایش در سطح مالک را ندارید. اگر بخواهید خودتان را به Search Console بسپارید، باید آن را از طرف مالک دیگری بدست آورید.

بعد، به تنظیمات کنسول جستجو بروید شما نشانی اینترنتی وبسایت خود را خواهید دید که تأیید میکند که وبسایت در کنسول ( Verified) تأیید شده است و شما مجوز تغییرات را دارید. در زیر کنسول جستجو، نمای گزارشگری که در آن میخواهید اطلاعات را مشاهده کنید، را انتخاب کنید، روی ذخیره کلیک کنید، و آماده ساختن آن هستید.

شما اکنون یک گزارش کنسول جستجو را در میان برگه مخاطبان در داشبورد Analytics خود خواهید دید.

تجزیه و تحلیل گوگل کنسول جدید

با استفاده از این گزارش، شما هم اکنون می توانید داده های قبل از کلیک مانند نمایش داده ها و برداشت ها را با داده های پس از کلیک مانند میزان جست و جو و هدف کامل مرتبط کنید.

گزارش های صفحه های فرود لیست داده های جستجو را برای هر URL در سایت شما نشان می دهد که در نتایج جستجو نمایش داده می شود. بنابراین اگر یک صفحه به تازگی به روزرسانی شده است و شما امیدوار هستید رتبه بندی بهتر به ترافیک بیشتری برای این صفحه ترجمه شود یا اگر یک صفحه ای وجود دارد که در ترافیک ذخیره می شود و شما می خواهید بدانید که آیا معیارهای جستجوی خاص به آن تانک کمک می کنند -age، شما می توانید گزارش فرود صفحات برای به طور کامل درک این همبستگی استفاده کنید.

چگونه در طول زمان تغییر میزان کلیک روی هدف تاثیر می گذارد؟

چگونه موقعیت متوسط ​​در جلسات تحت تاثیر SERP یا زمان در صفحه چگونه است؟ پیوند جستجو کنسول و تجزیه و تحلیل به شما اجازه می دهد تا تمام این روابط منحصر به فرد را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین میتوانید از گزارش کشورها، گزارش دستگاهها و گزارشهای پرس و جو برای تجزیه و تحلیل این روابط متریک مشابه در کشور، دستگاه و پرس و جو جستجو استفاده کنید.

توجه دیگر: متاسفانه، گزارش کنسول جستجو تنها نشان می دهد که اطلاعات به عنوان کنسول جستجو شده است آن را برای سایت شما جمع آوری شده است. خوشبختانه، در حالی که کنسول جستجوی قدیمی به شما فقط سه ماه از داده های جستجو داده می شود، Console Search جدید شما ۱۶ ماه را به شما ارائه می دهد. اگر فقط فقط تجزیه و تحلیل را به Search Console متصل می کنید، این صرفه جویی است، اما با گذشت زمان، قطعا مفید است که داده های اضافی را برای تجزیه و تحلیل (فکر کنید که چگونه اغلب شما سه ماه گذشته به دنبال یک ترافیک / تبدیل تاریخی صفحه شماره).

مرحله ۴: ارسال یک نقشه سایت

نقشه  سایت یا سایت مپ دارید؟ به آدرس example.com/sitemap.xml بروید. اگراین فایل وجود ندارد  چیز وجود ندارد، شما آن را نداریدحتما آن را ایجاد و در هاست خود و در مسیر اصلی آپلود کنید البته افزونه هایی مانند یواست سئو هم می توانند به شما کمک کنند و نقشه سایت را تولید کنند .

به طور طبیعی، اگر میخواهید یکی را به Search Console ارسال کنید، باید یک نقشه سایت داشته باشید. در اینجا برخی از ویژگی های تولید سایت Sitemap  را می توانید ببینید که عبارتند از:

  • اندازه فایل: کمتر از ۵۰ مگابایت
  • تعداد URL ها: ۵۰،۰۰۰
  • اگر شما بیش از ۵۰،۰۰۰ URL دارید: ایجاد چند نقشه سایت احتیاج است

نقشه های XML باید حاوی آدرس های تمام صفحات در سایت شما باشند.” اگر شما یک سایت بزرگ دارید، می توانید این را به عنوان “… همه صفحات
CMS معمولی (سیستم های مدیریت محتوا) مانند وردپرس و دروپال دارای پلاگین هایی هستند که به شما کمک می کند نقشه های سایت را تولید کنید. بعضی ها، مانند Squarespace، آنها را به صورت خودکار تولید و به روز می کنند.

البته از افزونه های سئو مانند یواست سئو و حتی افزونه google sitemap  هم می توانید کمک بگیرید و نقشه را بخه صورت اتوماتیک ایجاد کنید و با ایجاد فایل سایت مپ می توانید به راحتی تمام آدرس ها یا اون قسمت خاصی از آدرس ها را در اختیار ربات ها قرا بدهید تا بتوانند محتوا های شما را بررسی کنند .

باید تقشه سایت خود را در گوگل نیز تایید کنید برای این کار لازم است که به قسمت sitemap  در ابزاز سرچ کنسول برویدنام  نقشه خودتون را وارد و گزینه submit  را بزنید و با دادن پیام success کار تمام است .

 

مرحله ۵: اهرم گزارش وضعیت  فهرست برای اصلاح خطاهای سایت

کنسول جستجوی قبلی گزارش وضعیت Index را در برگه Index Google قرار داد. کنسول جستجوی جدید آن را درست در داشبورد نشان می دهد، جایی که نمی توانید آن را از دست ندهید.

آنها همچنین نام را به گزارش وضعیت پوشش فهرست به روز کرده اند. این به نظر می رسد:

در هر گوگل، گزارش جدید، اطلاعاتی همانند گزارش قدیمی، و همچنین اطلاعات وضعیت خزیدن کامل از فهرست را فراهم می کند. چه نوع بینش های  می تواند از این گزارش جدید (اما ظاهرا همان) را برآورده کند؟ اجازه دهید از طریق هر یک از برگه ها اجرا شود.

خطا: از طریق تمام خطاهای احتمالی سایت، اجرا می شود، بنابراین می توانید از آن عبور کنید و اصلاح کنید. این می تواند خطاهای سرور، خطاهای تغییر مسیر، خطاهای robot.txt، ۴۰۴s و انواع دیگر را شامل شود.
هشدار: هشدار به این معنی است که یک صفحه شاخص است

مرحله ۶: ارزیابی گزارش عملکرد برای به روز رسانی محتوا

اساسا، تمام معیارهایی که در تجزیه و تحلیل زمانی که شما به حساب کاربری خود به کنسول Search پیوند می بینید، از گزارش عملکرد آمده است. گزارش عملکرد گزارش تجزیه و تحلیل جستجو را در Console Search قدیمی جایگزین می کند؛ مانند گزارش Index Coverage، بین گزارش قدیمی و جدید تفاوت زیادی وجود ندارد. اما شما هنوز هم می توانید چیزهای بسیار شیرین را با آن انجام دهید. بیا یک نگاهی بیندازیم.

اول، گزارش عملکرد را باز کنید. این اولین جدول شما در نمای کلی شما است.

کلیک های جدید کنسول جستجوی گوگل
شما محدود به ردیابی این معیارها در Analytics نیستید شما می توانید از آنها برای جستجوی فرصت هایی برای بهبود عملکرد استفاده کنید. بهترین روش برای انجام این کار این است که از تابع فیلتر استفاده کنید:

فیلتر کنسول جستجوی گوگل جدید

از زبانه ها برای بررسی معیارهای پیش کلیک خود در یک پرس و جو، صفحه، کشور یا سطح دستگاه استفاده کنید. برای مثال ممکن است بخواهید ببینید کدام یک از صفحات شما یکی از نتایج جستجو در صفحه است اما کمتر از متوسط ​​CTR سایت در شش ماه گذشته است.

یا شاید می خواهید برای پیدا کردن پرس و جو هایی که در خارج از ۱۰ رتبه قرار می گیرید اما هنوز تعداد قابل توجهی از برداشت ها را دریافت می کنید، پس شما می توانید پس از بازگشت و بهینه سازی صفحات مربوطه در تلاش برای به دست آوردن رتبه:

اکثر ابزارهای جستجوگر سوم شخص دارای توابع مشابهی هستند که می توانید آنها را وارد کنید و برای فرصت های کلیدی جستجو کنید، اما خوب است که داده ها را مستقیما از Google دریافت کنید!

مرحله ۷: از لینک گزارش برای تقویت صفحات خاص استفاده کنید

گزارش لینک در پایین صفحه داشبورد شما واقع شده است:

لینک های کنسول جستجوی گوگل جدید
چندین چیز مفید است که می توانید با آن کار کنید. این دو مورد علاقه من هستند:

۱ : صفحات خاص را با استفاده از صفحات مرتبط با آن، تقویت کنید.

بیشترین محتوای مرتبط در سایت شما، جایی است که اکثر پیوندهای آن دروغ است. پیوند داخلی به صفحاتی که می خواهید از صفحات صحیح تقویت کنید، یک راه عالی برای افزایش رتبه است. برای پیدا کردن جایی که بیشترین لینک آب در سایت شماست، بر روی یکی از صفحات مرتبط مرتبط با بالا در بخش گزارش لینک کلیک کنید:

لینک های کنسول جستجوی گوگل جدید
بخش لینک های خارجی اجازه می دهد تا بر اساس تعدادی از دامنه های ارجاع مرتب شده باشید که یک عامل بزرگ رتبه بندی برای گوگل است، به طوری که این صفحات دارای مقدار زیادی از اصول ذاتی هستند. صفحاتی را پیدا کنید که بر روی ارزش گذاری کسب و کار جدی رانندگی می کنند، از این صفحات با کیفیت بالا (به طور طبیعی) به آنها پیوند دهید و نتایج را پیگیری کنید!

۲ : لینک ها را از سایت های اسپم حذف کنید.

در «گزارش پیوندهای گزارش» خود به «سایتهای مرتبط به بالا» سر بزنید. لیست را گسترش دهید و می توانید تمام دامنه هایی را که به سایت شما مرتبط هستند را مشاهده کنید. هر یک از دامنه های کم کیفیت یا هرزنامه را به فایل هایی که به ابزار پیوند دلخواه Google آپلود می کنید اضافه کنید. توجه داشته باشید: در Google، اگر فقط مطمئن هستید که به سایت شما آسیب می رسانید، فقط باید لینک را رد کنید. نادیده گرفتن لینکهایی که عملکرد را افزایش می دهند به سایت شما آسیب می رساند. با این حال، ارزش بررسی این موضوع را دارد که آیا دامنه هایی که به سایت شما اشاره می کنند وجود دارد یا نه.

فراتر از۷ مرحله کنسول جستجوی گوگل

اگر هر کدام از این ۷ مرحله کنسول جستجوی گوگل را درک کرده باشید، خودتان را در موقعیت خوبی قرار داده اید تا به تسلط کنسول Google Search نزدیک شوید. این مفاهیم و گزارش ها، اصلی ترین ابزار جستجوی کنسول ها به عنوان یک ابزار جستجوگر است. گفتم، البته می توانید عمیق تر بروید. Backlinko دارای راهنمای فوق العاده مفید است که در صورت علاقه داشتن، به برخی از تاکتیک های پیشرفته تر می پردازد.

طراحی و بهینه شده توسط سئو خونه