مفهوم بهینه سازی محتوا
چگونه انسان ها و موتورهای جستجو محتوا وب سایت را درک می کنند
فرآیند بهینه سازی محتوا برای ارتقا کیفی و ارتباطی محتویات سایت انجام می گیرد .
در مقالات قبلی مواردی که باعث می شوند موتورهای جستجو و کاربران محتوای خوب و با کیفیت را تفسیر کنند توضیحاتی را ارئه دادم .
اول از همه ، قصد دارم برایتان چند مثال بزنم که چگونه من وشما به عنوان انسان می توانیم یک محتوا را بخوانیم و موضوع آن را درک کنیم .
به مثال سفر در کالیفرنیا می پردازم . فرض می کنم که فردی به ما یک نوشته در مورد سفر به کالیفرنیا داده است و به ما گفته است که این نوشته در مورد سفر به کالیفرنیا است .
ما موضوعاتی در مورد سواحل غربی می خوانیم و چند عکس از ساحل و اقیانوس می بینیم و در مورد پارک کردن آزاد راه ها می خوانیم .
ممکن است این در مورد سفر به کالیفرنیا باشد ولی خواندن نوشته چندان واضح نیست در این مواقع صفحه را می بندید و دلسرد می شوید .
حتی اگر عبارت ” سفر در کالیفرنیا ” در متن نوشته باشد و شرحی از آن هم در نوشته وجود داشته باشد ولی هیچ گونه ” قالب مرکزی ” برای تمرکز در آن دیده نشود نمی تواند یک نوشته با کیفیت باشد .
وضوح و کیفیت clarity & quality
هم انسان ها و هم موتورهای جستجو انتظار وضوح و کیفیت بالا را از صفحات وب دارند .
آن ها می خواهند بدون لحظه ای درنگ موضوع را دریابند و مهم تر از ان می خواهند به محتوا اعتماد داشته باشند .
اگر من بخواهم که شما منبعی در مورد ” سفر به کالیفرنیا ” پیدا کنید و صفحه ای ارائه دهید که چند عبارت و متن داشته باشد که ارتباطی به نقاط برجسته و ایالت کالیفرنیا نداشته باشد دیگر از شما درخواستی نمی کنم یا اینکه در خواست کنم دیگر بهتان اعتماد ندارم .
از طرف دیگر ، اگر شما محتوایی قابل توجه در اختیار من قرار دهید که توصیفی از سفر در نقاط برجسته ی کالیفرنیا به همراه نقشه ها و راهنمای مکان ها و توصیفی از زندگی گیاهی و جانوری کالیفرنیا را داشته باشد و نظرات مسافران دیگر را در بر داشته باشد باعث می شود که به شما اعتماد بیشتری داشته باشم و اگر سوالات بیشتری داشتم از شما بپرسم و به پاسخ های شما هم اعتما دارم .
در جهان اینترنت وقتی که مردم می خواهند محتوایی را پیدا کنند اگر مورد پسند و اعتمادشون بود به اشتراک می گذارند . موتورهای جستجو به اشتراک گذاری ها اهمیت بسیاری می دهند و آنها را پیدا می کنند و آن را به عنوان نشانه ای از اعتماد در نظر می گیرند و با نمایش بیشتر به محتوا ارزش و امتیاز می دهند .
وقتی که به بهینه سازی محتوا می پردازیم با توجه داشته باشید که محتوای خود را بهینه می کنیم و این بخش از قسمت های بسیار مهم سئو می باشد تا کاربران و موتورهای جستجو به ما امتیاز دهند و ما باید تمرکز خود را بر قالب محتوا و ایجاد اعتماد بگذاریم .