بهینه سازی ساختار سایت و اهمیت آن
هر چه بیشتر بر کلمات کلیدی و قالب مرکزی محتوا تمرکز کنید ، محتوای بیشتری را تولید خواهید کرد و صفحات بسیاری برای نگهداری این محتواهای تولیدی خواهید داشت و بهینه سازی ساختار سایت و صفحات بسیار مهم است .
برای اینکه موتورهای جستجو بتواند شما را در پاسخ به کوئری های جستجو مرتبط نشان دهد باید بتوانید ارتباط صفحات با یکدیگر را درک کنید .
گوگل کتاب دار اینتر نت
فرض کنید برای اولین بار به کتابفروشی می روید و به دنبال یک کتاب تخیلی هستید که نویسنده آن حرف اول نامش ج است از آنجایی که اولین بار است که به این کتابفروشی سر می زنید و نمی دانید که متاب ها کجا هستند بنابراین سعی می کنید که ترتیب و آرایش کتاب فروشی را یاد بگیرید .
خوشبختانه کتاب فروشی راهنمای خوبی دارد . شما به قفسه های کتاب ها نگاه می کنید تا بخش تخیلی را پیدا کنید وقتی به بخش کتاب های تخیلی رسیدید ، قفسه ای که در آن نام کتاب ها با نام نویسندگان مشخص شده را پیدا می کنید و به دنبال نویسنده ای می گردید که نامش با ج شروع شود سپس آن را پیدا می کنید .
حال فرض کنید که با تکرار این فرآیند سعی کنید که ترتیب و آرایش کل کتاب ها را یاد بگیرید و باید تمام کتاب ها و دسته بندی و نام کتاب ها و نویسندگان را یاد بگیرید و در نهایت کل اطلاعات را به دست می آورید .
این همان عملکرد موتورهای جستجو است . آن ها در وب سایت ها می گردند تا چیزی که می خواهند را یاد بگیرند .
سازمان دهی ، ساختار ، مکان قرار گیری محتوا و موضوع آن ها را ثبت می کنند .
حال فرض کنید به جای بازدید از کتاب فروشی در آن جا کار می کنید شما می دانید که چگونه آرایش یافته است و هر کدام از کتاب ها در کجا قرار گرفته اند .
اگر مشتری وارد شود و بپرسد که دنبال یک کتاب تخیلی می گردد و نام نویسنده اش یادش نیست و فقط می داند که با حرف ج شروع می شود می توانید او را به سمت قفسه مورد نظر راهنمایی کنید .
اکنون شما یک موتور جستجو هستید .
مردم برای اطلاعات بیشتر به شما رجوع می کنند و شما مسیر را به آن ها نشان می دهید و می توانید این کار را سریع انجام دهید چون شما محتوا و ساختارسایت را درک کرده اید
لینک های داخلی
در فضای اینتر نت موتورهای جستجو صفحات وب سایت شما را پیدا می کنند و در بین وب سایت و لینک های شما می گردند .
نحوه لینک کردن صفحات در وب سایت از اهمیت ویژ های برخوردار است و این کار با نام لینک گذاری داخلی شناخته می شود
اگر یک فروشگاه آنلاین داشته باشید ممکن است دسته ای از محصولات داشته باشید که به زیر دسته ها لینک داده شده اند و محصولات خاصی را شامل می شوند .
اگر شما در یک سایت اطلاع رسانی و خبری هستید ممکن است بر اساس زمان و یا موضوعات دسته بندی را انجام دهید .
نوع ساختار سایت و روشی که انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که یک ساختار تمیز مرتب داشته باشد تا موتورهای جستجو بتوانند ان را به خوبی درک کنند ، محتوای شما را پیدا کنند ، و به کاربران مسیر ان را نشان دهند .
از طرف دیگر یک ساختار سایت نامناسب درک سایت شما را برای موتورهای جستجو کم می کند و نمی توانند به درستی به محتوای آن دسترسی داشته باشند ممکن است با چنین سایت های برخورد کرده باشید و راهنمای خوبی هم نداشته باشند یا ممکن است مدت زیادی بگردید تا به چیزی که می خواهید برسید .
ممکن است لینک های را باز کنید که بسته باشند و به جای باز نشوند و یا وارد صفحه ای بشوید که راه بازگشتی نداشته باشند .
یا اینکه لینک هایی وجود داشته باشد که دیگر در دسترس نیست (ارور ۴۰۴ ) .
اگر موتورهای جستجو نتوانند ساختار و صفحات شما را درک کنند یا اینکه به نظر ساختار سایت منطقی نباشد یا صفحات خارج ازدسترس داشته باشید ممکن است دیگر به آن ها سر نزنند و ان ها را به کاربران معرفی نکنند .