چگونه بهترین جستجو کلمات کلیدی یا کلید واژه ها را داشته باشیم ؟
هر کس رویکرد و فرآیند خودش را برای جستجو کلمات کلیدی یا کلید واژه دارد و آن را توسعه می دهد شما باید کلماتی را پیدا کنید که متناسب با کسب و کار شما باشد .
ولی مهم ترین موضوع در جستجوی کلمات کلیدی ، فراموش کردن خودتان و کسب وکارتان است و باید مشتریان بالقوه را مد نظر داشته باشید و خود را به جای آن ها قرا دهید .
در ابتدا باید به چند سوال بسیار مهم پاسخ دهید
• Brainstorming :
این مرحله از نقطه نظر سازمانی اهمیت بسیار زیادی دارد چون با آن می توانید بخش های مختلف کسب و کار را بررسی کنید .
۱٫ اول از همه باید به این سوال پاسخ دهید .
چه سرویسی را ارئه می دهید ؟ what service do you offer?
سعی کنید توضیح واضحی در موردش بدهید و هر تعداد کلید واژه که می توانید پیدا کنید و حتما این کار را از نقطه نظر مشتری انجام دهید . به عنوان افرادی که هر روزه در کسب و کار خود هستیم راه های متفاوتی برای توضیح خدمات و محصولات خود داریم ، برای مثال وب سایت تخفیف مسافرتی را در نظر بگیرید ممکن است بخواهید از کلید واژه هایی همچون ” حمل و نقل با ارزش هوایی ” یا ” بلیط تخفیفی عالی g1 ” استفاده کنید ولی هرگزکسی در جهان چنین جملاتی را جستجو نمی کند .
با وجود اینکه این عبارات برای شما معنی دارند ولی مشتری ها تنها به دنبال پروازهای ارزان قیمت هستند ، بنابراین همفکری با مشتری ها می تواند شروع خوبی باشد . ما به ابزارهایی می پردازیم که کلمات کلیدی مشابه را پیشنهاد می کنند و شما با آن ها می توانید فرصت های بیشتری بدست آورید .
۲٫ Evaluate search volume :
وقتی که کلمات کلیدی بالقوه را پیدا کردید باید اندازه گیری های جستجو را در نظر داشته باشید تا بفهمید که چه درخواستی برای آن وجود دارد یا اینکه متوجه یک دسته از کلمات کلیدی می شوید که چندین هزار بار در روز نوشته می شوند و باید دقت کنید که ممکن است تعداد زیادی از کلمات هم هر روزه جستجو نشوند .
ممکن است کلید واژ های قابل توصیف تری پیدا کنید یا تفاوت کم تری با کلید واژه اصلی داشته باشند ولی موضوع مهم این است که آن ها به عنوان کلید واژ های بلند شناخته می شوند .(long tail keywords)
کلید واژ های بلند در سئو فواید بسیار زیادی دارند با آن ها می توانیم مقدار بزرگ تری از کلید واژ ها غیر رقابتی که با هداف سئو و کسب و کار ارتباط دارند را پیدا کنیم با وجودی که حجم جستجوی زیادی را در هر عبارت نمی توانیم انتظار داشته باشیم ولی هر کدام ارزش جستجوی خودشان را دارند .
برای نمونه اگر من می خواهم کیف آیفون بفروشم ، اول از همه نگاهی به کلید واژه کیف آیفون می انداختم ، واژه ای که بارها در موتورهای جستجو نوشته می شود و کاملا رقابتی است و احتمال دریافت رنک برای آن نوشته دشوار است .
ولی شما باید به دنبال کلید واژه های بلند همچون کیف های آیفون ۳ gs نیز باشید .
همچنان این عبارت کیف های آیفون ۳ gs مرتبط است و رقابت کم تری دارد و دریافت رنک برای آن راحت تر است و این بخش مهمی در سئو است .
ممکن است صد ها یا هزاران کلید واژه بلند را بتوانیم پیدا کنیم و ترافیک بیشتری از عبارت کیف آیفون بدست آوریم .
در آخر شما باید معنا و سازمان دهی را به مجموعه کلیئ واژ های خود اضافه کنید و یک ساختار درست برای آن ها طراحی کنید
.
دسته بندی کلید واژه یا کلمات کلیدی چیست ؟
مشخص کردن فرم و شکل و موضوعات و مبحث ها در فهرست کلید واژ ها را دسته بندی می گویند و فرآیندی است که باعث کلاس بندی کلمات می شود .
مثال :
یک مثال دیگر در مورد کیف های آیفون آبی رنگ می باشد ما می توانیم گروهی بسازیم که در مورد کیف های آیفون آبی رنگ باشد که شامل تمام مدل ها آیفون اس .
دسته بندی کلمات شامل رنگ ، برند ، مدل ، سایز و حتی مشتری ها می تواند باشد .
هیچ گونه اصول و قانون کلی برای دسته بندی وجود ندارد و نمی توان گفت کدام صحیح یا کدام دسته بندی غلط است .
شما می توانید گروه های کلید واژه ها را مدیریت کنید و آن ها را بهینه سازی کنید واین یک عمیات اکتشافی و تحقیقاتی است و هر کسی به شکل متفاوت به جستجو و تجزیه و تحیلیل می پردازد و هر چه بیشتر جستجو کند با داده های بیشتر و بیشتری روبه رو می شود .
ذهنتان را باز کنید خود را به جای مشتریان بالقوه خود قرار دهید و حتما تمام گزینه های موجود را در هنگام ارزیابی عمکلرد کلید واژه ها در گذر زمان در نظر بگیرید