شناخت ویژگی های کلمات کلیدی در تولید محتوا
ویژگی های کلمات کلیدی
مقدار اطلاعات زیادی در مورد کلمات کلیدی جستجو شده مردم در موتورهای جستجو وجود دارد و ارزیابی ویژگی های کلمات کلیدی پیش از تصمیم گیری در این مورد برای استراتژی سئو از اهمیت بالایی برخوردار است .
برای انتخاب کلمات کلیدی باید ویژگی مهم کلمات کلیدی در تولید محتوا را در نظر داشته باشیم :
- مربوط بودن
- حجم جستجو
- رقابتی بودن
اولین ویژگی کلمات کلیدی مربوط بودن :
برای سنجیدن مربوط بودن کلمات کلیدی به کسب و کارتان باید از خود پرسش ساده ای بپرسید : آیا کلمه ای که پیدا کرده اید ماهیت محصول و یا خدمات شما را توضیح می دهد . اگر این طور است که موفق شده اید .
اولین هدف یک موتور جستجو پیدا کردن و ارائه مربوط ترین محتوا به عبارت مورد جستجو کاربران می باشد .
بهترین راه برای درک رفتار مشتری این است که خود را به جای آن ها بگذارید.
مثال ماشین را که در قسمت های قبل بررسی کردیم به یاد دارید ؟
اگر دربازار بخواهید ماشینی بخرید چگونه از موتورهای جستجو استفاده می کنید ؟
مطمئنا تنها کلمه ماشین را جستجو نمی کنید بلکه از یک عبارت دقیق تری مانند ” تویوتای کمری ابی رنگ ۲۰۱۰ ” استفاده می کنید .
حال اگر شما یک ” تویوتای کمری ابی رنگ ۲۰۱۰ ” می فروشید و صفحه ای از وب سایت خود را به آن اختصاص داده اید ، این می تواند یک کلمه کلیدی مرتبط باشد .
بهترین ویژگی کلمات کلیدی مربوط این است که آن ها نیز بیشتر از هر کلمات کلیدی می توانند ترافیک را به وب سایت شما هدایت کنند .
حجم جستجو ها :
دومین موضوع از ویژگی های کلمات کلیدی حجم جستجو ها می باشد .ممکن است با وجودی که ” تویوتای کمری ابی رنگ ۲۰۱۰ ” خیلی به کسب و کار شما مربوط و نزدیک باشد و موجب فروش شما شود ولی بیشتر اوقات در موتور های جستجو نوشته نشود .
معمولا حجم جستجوها تعداد جستجوها کلمات کلیدی در یک ماه است .
اگر شما از ابزارهایی مانند ابزار کلمات کلیدی گوگل استفاده می کنید به صورت تعداد میانگین جستجوها در ۱۲ ماه گذشته نمایش می یابد .
از انجایی که این یک عدد میانگین است الگوهای تجاری و فصلی برایش فایده ندارد . اگر کسب و کار شما فصلی است باید به ستون ” داد و ستد ” موجود در KeyWords Tools یا Google Insightds برای تحلیل کلمات کلیدی مراجعه کنید .
سومین ویژگی کلمات کلیدی (رقابتی بودن ):
رقابتی بودن به این معناست که بدست آوردن امتیاز در برابر رقبای دیگر در صفحه نتایج جستجو چقدر است .
جز در حالتی که شما محصول یا فناوری جدیدیرا به بازار معرفی می کنید احتمالا محتویات مشابهی را در اینترنت پیدا می کنید و ما می توانیم مواردی مانند تعدادصفحات ، تعداد موضوعات ، محتوا و اعتبار وب سایت های رقیب و لینک های ارجاع دهنده با سایتتان را بررسی کنیم .
یک راه برای بررسی آن، ارزیابی کلمات کلیدی در جستجوهای پولی یا بازاریابی کلیکی می باشد .
تعداد تبلیغ کنندگان جستجو که برای یک جستجو پیشنهاد می دهند معیار خوبی برای تشخیص رقابتی بودن یک کلمه کلیدی است و Google Keyword Tool یک ستون Competition دارد که این موضوع را به شما نمایش می دهد .
ابزار SEOMoz keyword Difficulty Tool نیز می تواند منبع خوبی برای کسب اطلاعات در مورد رقابتی بودن کلمه کلیدی باشد .
این ابزار کلمات کلیدی را آنالیز کرده و سختی آن برای رتبه گیری را در موتورهای جستجو بر اساس قدرت صفحات وب سایت لیست شده در نتایج جستجو بررسی می کند .
مثال :
اکنون می خواهیم با مقایسه “ماشین ” با ” تویوتای کمری ابی رنگ ۲۰۱۰ ” نتیجه گیری نهایی را داشته باشیم :
ممکن است بفهمیم که کلمات کلیدی مشخصی از آن وجود داشته باشد که حجم جستجوی بالایی نداشته ولی ارتباط زیادی با کسب و کار داشته ولی رقابتی نباشد .
کلمات کلیدی مانند ” تویوتای کمری قرمز رنگ ۲۰۱۰ ” یا ” تویوتای کمری ابی رنگ ۲۰۰۹ ” یا ” هوندا آکورد ابی رنگ ۲۰۱۰ “ممکن است حجم جستجوی بالایی را نداشته باشند ولی با کنار هم گذاشتن آن ها ممکن است ارتباط های بسیاری پیدا کنیم و موجب افزایش بازدیدکنندگان سایتمان شویم.
بنابراین بگذارید که رقبا به دنبال کلمات مانند ” ماشین ” باشند و از پژوهش کلمات کلیدی برای تراز بالا در پایین ترین حالت رقابتی باشند و حتما به ویژگی مهم کلمات کلیدی در تولید محتوا توجه کنید .