معرفی بهترین ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی
استفاده از ابزارهای انالیز کلمات کلیدی
اکنون که با مبانی سئو انجام جستجو کلمات کلیدی آشنا شدید و ان را درک کردید می خواهیم به معرفی ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی بپردازیم که می توانند مار ا در جمع اوری داده ها کمک کنند .
با وجودی که ابزارهای آنالیز کمی برای این کار وجود دراد ولی رایجترین ابزارها برای این کار ابزار Google Keywords است .
این ابزار علاوه بر اینکه اندازه گیری خوبی بر حجم جستجو انجام می دهد بلکه یک ابزار پیشنهاد دهنده برای ارتقا کلمات کلیدی می باشد و آن را تبدیل به یک ابزار محبوب در جامعه سئو کرده است و مهم ترین ویژگی آن رایگان بودن آن است .
با وجودی که برای آن نباید حتما یک بازاریاب Adwords باشید ولی اگر یک اکانت Adwords داشته باشید شما به ابزارهای Keyword Tool دسترسی خواهید داشت .
بنابراین حتی اگر قصد استفاده از Google Adwords را ندارید می توانید از اکانت رایگان ان استفاده کنید .
می توانید به Tools and Analysis و به قسمت Keyword Tool بروید و از ان استفاده نمایید .
پیش از انجام جستجو ، به گزینه هایی که در قسمت Advance option And Filters وجود دارد توجه کنید .
شما می توانید داده های کل جهان یا حتی کشور مورد نظر را مشاهده کنید و می توانید زبان جستجو را انتخاب کنید .
یک بخش دیگر آن دستگاه های مورد استفاده کاربران می باشد . شکل عباراتی که مردم در موبایل می نویسند با کامپیوتر خانگی یا لپ تاپ می نویسند متفاوت است و می توانید با استفاده از این قسمت و تحقیق این مورد تفاوت هایشان را درک کنید .
شما می توانید نتایج جستجو را برای سطح مشخصی از رقابت یا حجم جستجو فیلتر نمائید .
گزینه ی دیگر Match Type است ( نوع همخوانی ) .
می توان این گزینه را انتخاب کرد . بازاریابان Adwords با سه نوع از آن آشنا هستند .
این سه نوع عبارتند از Exact ، Broad و Phrase .
برای اهداف آموزشی می توان از گزینه Exact استفاده کرد به این صورت تنها اطلاعات بر اساس کلمات کلیدی مورد جستجو خودمان و دقیقا به همان صورتی که ظاهر می شود را مشاهده می کنیم .
برای انجام جستجو کلمات کلیدی چند راه وجود دارد و اول اینکه :
یک یا چند کلمه کلیدی را در باکس عبارت یا واژه تایپ می کنیم و در هر خط باید یکی را وارد کنیم یا می توان آدرس وب سایت را بنویسید و این ابزار کلمات کلیدی مرتبط را پیدا می کند .
Google Keyword Tools :
یک ابزار پیشنهاد دهنده عالی است .
می توان جستجو های خود را بر اساس جستجو سالانه ، ماهانه و روزانه تنظیم کرد . می توان گزینه ی Competition را نیز برای بررسی میزان رقابت آن انتخاب کرد .
یکی از گزینه های آن دانلود فایل کلمات کلیدی است که به فرمت CSV است و به صورت آفلاین در نرم افزار excel با آن ها کار کرد و این یک ابزار برای بازاریابی Adwords است و توسعه یافته است .
Google Insights For Search ابزار آنالیز کلمات کلیدی
این ابزار را می توان از آدرس google.com/ Insights Search پیدا کرد .
با این ابزار می توانید کلمات کلیدی مختلفی را تایپ می کنید و تمامی اطلاعات در مورد چگونگی تایپ کلمات کلیدی در جستجو گوگل در طول زمان را ببینید .
گزینه های جستجو بر اساس منطقه جغرافیا ، بازده زمانی یا حتی دسته را فیلتر کنید .
می توان نمودار جستجو کلمات کلیدی را در طول سال مشاهده کنید و اطلاعاتی وجود دارد که می توان دلیل افت و خیز نمودار را توضیح می دهد و همچنان می توان ناحیه ها و میزان جستجو در هر ناحیه را مشاهده کرد .
تحقیق و انالیز کلمات کلیدی و داده ها جز مؤلفه های اصلی فرآیند تحقیق کلمات کلیدی است و می تواند مفاهیم خوبی و ایده های بسیار جالبی از کلمات کلیدی را به عنوان بخشی از استراتژی سئو به ما ارائه دهد و با استفاده از ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی بهترین موارد را به دست آوریم .